standard

Styrk kunderelationen med CRM

Styrk kunderelationen med CRM

Det er ikke nogen hemmelighed at virksomheder ikke kan overleve uden sine kunder. De er der trods alt på grund af dem. Det er heller ikke nogen hemmelighed, at hvis virksomheden ikke kender sine kunder, kan de i værste fald miste kunden. Så meget sagt er dette ikke nogen nem opgave, men der findes webbaseret crm systemer, som kan være med til at hold et koldt overblik over kunderelationen.

Hvad er CRM?

CRM står for Customer Relationship Management og kan oversættes til kunderelationsstyring. Man kan derfor bedst forklare et som en database, der indeholder data om kundernes transaktioner. For virksomhederne betyder det, at man kan danne sig et overblik over sine kunderelationer og på den måde forbedre relationen og dialogen med sine kunder. Webbaseret crm og salgsoptimering læser du om her.

CRM fører til potentiel salgsoptimering

Ved at installere et CRM system i virksomheden, kan man opnå salgsoptimering, forstået på den måde at man får oplysninger om hvilke kunderrelationer, der skal serviceres. Derudover indeholder et CRM system en database over mulige og eksisterende kunder som gør det muligt at afdække kunders efterspørgsler bedst muligt. CRM systemer gavner ikke kun kunderelationen men letter hele salgsprocessen.

Styrk dine kunderelationer gennem Social CRM

Web 2.0 og de sociale mediers opståen på internettet markerer en ny æra i internettets historie. Folk bruger i dag sociale medier til en lang række aktiviteter, og de sociale medier er i dag en integreret del af hverdagen. Sociale netværkssider såsom Facebook og Linkedin har ligeledes gjort det muligt for virksomhederne at interagere med kunderne på en langt mere personlig måde. Det er her Social CRM kommer ind i billedet. Social CRM er kunderelationsstyring som fortæller noget om hvem dine kunder er, hvad de gerne vil høre og hvilke trends, der er populære lige nu på de sociale medier. Social CRM kan derfor være med til at opnå en bedre dialog med dine kunder.